About

Salam,selamat datang ke blog nadia

15 Mei 2017

Proses turunkan berat & naikkan ketinggian




hye semua

sihat ke?

hari ni saya nak buat entri pasal kurus dan tinggi

okay 

seperti yang korang tahu pertumbuhan seseorang terhenti selepas umur 17 atau 21 tahun

so kalau umur 22 tahun tinggi korang 160 akan tetap 160 dan semakin meningkat umur ketinggian seseorang akan menurun

korang perasan tak atok nenek yang dah tua

ketinggian diorang tu rendah

sebab tulang tak kuat

ada cara semula jadi kalau nak tinggi macam senaman tapi lama sikit

bagi yang kaya tu boleh la beli ubat sekrang ni ada macam-macam jenis ubat nak kurus la nak gemuk la nak tinggi pun ada

ubat tinggi yang saya tengok macam famous nama height up tak silap dia ubat biji bukan serbuk

saya ni kalau biji-biji ni susah sikit nak telan

so nampak la kat situ kelemahan saya tak boleh telan benda biji-biji ni

so saya kena pilih yang serbuk masukkan dalan air ke

tapi perlukan duit

dari saya bazir saya cuba senaman yang ada contoh berenang ke melompat ke dan lain-lain cara

ala google je senang

Kenapa saya buat topik macam ni?

sebabnya saya dalam proses nak turunkan berat badan dalam masa sama nak naikkan ketinggian

sebab saya perasan sejak berat badan naik ni ketinggian saya semakin berkurang

😢😢😢😢😢
kalau nak tahu berat badan ideal saya 45 masa tingkatan 5

sampai ada budak kelas cakap ha tengok dia ni berat bdan maintain je tak naik-naik

sebab pada saya 45 tu kiradah okay dah pada saya

kalau boleh saya nak dapatkan berat ideal saya tu

sebab berat badan saya mula naik sejak lepas diploma masa praktikal tak silap

ha sejak tu berat saya naik tak turun-turun

bila dah naik ni bukan senang nak turun

ada yang senang naik berat dan senang turun balik

macam saya ni jenis makan terus naik berat badan

lepas tu tak turun-turun sampai sekarang

sebab tu saya dah mula buat senaman

#misikurus21hari

tapi macam mustahi nak kurus dalam 21 hari ye la lemak dan melekat dalam badan banyak mustahil kan nak kurus dalam masa tu

tapi percaya dengan usaha mesti boleh

so sekarang ni tengah proses nak naikkan berat ketinggian

macam susah sikit ye la

buat senaman kan tak makan ubat yang banyak terjual dekat pasaran sekarang yang mana cepat berkesan

bila pilih senaman kena banyak bersabar sikit la

Insyaallah

mudah-mudahan berhasil

amin

doakan saya ye

Tiada ulasan: