25 September 2016

Semua orang nak kurus tapi


hye semua
apa khabar sihat
ramai yang sekarang ni nak kuruskan badan kan
tapi korang tahu tak cara sebenar nak kurus
sebab sekarang pelbagai cara nak kurus
ada yang boleh bahayakan kesihatan ada yang tak bahayakan kesihatan

okay
pertama sekali
kalau korang nak kurus

saya ni pun bukan la kurus pun
cuma nak bagi tip sikit

okay sebelum korang nak kurus
korang kena tahu dan pasang kan niat
aku nak kurus
niat-niat juga tapi biar la berhasil

ramai sekarang orang kita hanya
di bibir sahaja duk cakap
aku nak kurus

pertama sekali apa yang korang perlu buat
1. tahu tentang cara bagaimana nak kurus dengan betul.
2. pasang niat yang betul dan bersungguh-sungguh.
3. selepas korang dah tahu cara nak kuruskan badan korang
4. korang amalkan selalu
5. sebenarnya banyak cara nak kurus ada diet atkin,diet ikut kalori dan macam-macam

pada pandangan saya, lebih bagus kalau kita diet ikut kalori
maksudnya kita makan ikut kalori
contohnya kalori seseorang tu hanya 1500
jadi korang kena makan makanan yang hanya 1500 tak boleh lebih kalau nak kurangkan

mesti korang rasa macam tak berjaya je kalau diet ikut kalori kan

sebenarnya awal bulan 9 haritu
saya amalkan diet ikut kalori dah masuk 2 minggu
memang nampak la berat turun walaupun badan nampak sama

tapi sampai situ je sebab bila balik kampung
makanan banyak lagi-lagi raya haji

so saya tergoda
kena makan juga tak makan karang diorang terasa
padahal kita yang tak mampu nak tolak makanan

cuma satu jangan skip sarapan pagi

kalau korang betul-betul usaha mesti dapat punya

ada satu applikasi telefon
yang mana semua orang ada telefon kan sekarang
korang boleh download applikasi myfitnesspal
ia adalah applikasi yang akan bantu korang kira kalori berapa korang makan sehari
mula-mula korang kena la isi apa yang diorang nak
macam
berapa berat badan dan tinggi korang
sebab applikasi ni akan kira kalori korang untuk sehari
kalori yang badan kita perlukan berbeza setiap orang
lelaki dan perempuan pun beza kalori

jadi cuba la amalkan

sekarang saya nak cerita pasal diet atkin
dimana saya kurang bersetuju kalau korang nak diet ikut diet atkin ni
memang diet atkin ni boleh buat korang kurus mendadak ye la
dah tak makan nasi langsung
memang la korang rasa seronok lepas amalkan diet atkin ni sebab cepat betul kurus
tapi korang kena ingat diet atkin boleh membahayakan kesihatan kita dimasa hadapan

macam ada budak kelas saya tu
sem lepas saya jumpa dia masa kelas
badan berisi juga la
tup tup sem ni terserempak tengok susut sangat badan dia
bila tanya kata dia amalkan diet atkin
nampakla dia kurus mendadak

jadi terpulang pada korang nak ikut cara mana
saya cuma cadangkan korang diet ikut kalori lebih baik dari diet atkin
kalau pilih cara diet atkin silakan tapi kalau sakit nanti tanggungjawab sendiri

selain tu, untuk tip lebih korang boleh tanya dengan pakar kurus
saya selalu rujuk dalam blog dia tentang cara kurus
korang boleh la cari di goggle nama


sebelum korang nak kurus tu kena fikir dan kaji dulu
ye la kita nak guna badan bukan masa tu je
untuk jangka masa yang lama kenalah jaga kan

okaylah
jumpa lagi

Assalamualaikum


Tiada ulasan :

Copyright © Segala yang terkandung didalam ini milik AizaitulNadia 2011-2015. Segala copy dilarang sama sekali.Tindakan akan diambil dengan segera.