12 Jun 2016

selamat menjalani ibadah puasa




hye all
harap saya harap semua baik-baik la yer
oh sebelum lupa
selamat menjalani ibadah puasa buat semua umat islalm di seluruh dunia
jom ramai-ramai tambah pahala di bulan ramadhan ni
Ingat yer kawan-kawan berpuasa bukan hanya tak makan tak minum yer
tapi kena jaga aurat,mata,mulut dan lain-lain

tak payah la pakai pakaian terdedah sangat
ingat kesian dekat orang lain yang nak tambah pahala diorang
lagi-lagi kaum perempuan yang pakai pakaian yang terdedah aurat tu
dah tahu mata lelaki ni macam mana
sepatutnya korang la kena fikir
ni tak bila ada lelaki duk tengok-tengok korang,korang nak marah tak tentu pasal

ni tak bulan ramadhan ke hari biasa ke sama jer
cuma bezanya korang puasa tak makan minum tapi terdedah sana sini
puasa ni kena jaga semua aspek lagi-lagi aurat,mulut,mata
dan solat tu penting

kalau mampu pergi sembahyang terawih
tak kisah la buat dekat masjud ke surau ke dirumah ke
semua boleh

bukan nak kata saya ni baik sangat
cuma nak bagitahu je

sebarkan benda betul tak salah kan


Marilah sama-sama kita tambahkan pahala berlipat kali ganda di bulan ramadhan ni

Selamat berpuasa semua

Tiada ulasan :

Copyright © Segala yang terkandung didalam ini milik AizaitulNadia 2011-2015. Segala copy dilarang sama sekali.Tindakan akan diambil dengan segera.