About

Salam,selamat datang ke blog nadia

27 Julai 2015

Kemalangan yang berlaku di raya pertama ku

Assalamualaikum semua
Hye mesti semua tertanya-tanyakan yang berlaku sangat tu ada saya
Hari raya pertama saya kemalangan di selekoh nak masuk rumah nenek saya
Tak sedar masa kena tu
Yang tahu kepala sakit sangat-sangat
Pastu diorang suruh keluar kereta baring dekat satu rumah makcik ni
Ada kerusi dekat luar rumah dia
Jadi baring dekat situ la
Masa tu tengah terkejut and takut
Keadaan riuh dekat situ semua orang kampung datang nak tengok dan bantu
Saya punya la takut lagi-lagi lepas kepala yang luka terhantuk tu rasa sakit ditambah masa tu mata macam kabur
Risau la takut jadi benda buruk kan
Saya tak tutup matapun takut tu laa last saya hidup
Saya tak dapat bayangkan klau kalau bendaa tu terjadi
Pening memang pening
Masa tu takut sangat
Masa tu rasa nyawa saya dalam 50/50 je
Masa tu mulut tak berhenti doa agar segalanya okay
Sampai la saya dibawa ke hospital lati pasir mas kelantan
Saya tak naik ambulan pun naik kereta pakcik jer
Lepas dah sampai  hospital diorang bagi kerusi roda dekat saya
Saya duduk atas kerusi tu
Masa tu rasa kesian sangat dekat pakcik saya (pokcik im@cik im) sebab kena tolak saya yang berat ni
Tengah tunggu nak dipanggil masuk tu  tiba-tiba terasa nak terkencing
Cakap la dengan makcik @teh yang saya nak kencing.boleh pergi tak.
Lepas dh pergi toilet saya pergi balik dekat tempat menunggu sampailah saya dipanggil masuk dalam nak check
Lepas check tu diorang cakap nanti bawak pergi bilik x-tray kena x-tray untuk tengok dalam takut ada pape pendarahan or lain2 sebab masa tu tepi dahi yang terhantuk tu bengkak dengan mata pun bengkak
Lepas dah settle semua balik rumah nenek
Dah nak sampai selekoh rumah tu tukar kereta pastu balik rumah
Dah sampai rumah tu duk sekejap pastu pergi mandi pastu rehat
Rehat dekat bilik bawah pastu budak tiga orang ni datang raihan dan alia dan irdina tanya macam macam pasal accident tu,sakit ke semua la
Tak jadi rehat
Terharu dengan diorang sanggup  jaga saya lagi-lagi adik irdina sanggup nak baring sebelah nak teman saya rehat
Tapi tak jadi rehat pun
Terus bangun tidur dekat luar
Tak nak tidur takut jadi apa-apa dekat saya
Tapi tidur jugak
Ha sebelum terlupa tu
Masa tengah rehat dekat luar dengar diorang berborak katanya yang bawa motor tu dah takder maksudnya dah meninggal
Accident kereta dengan motor
Saya naik kereta tapi pakcik lagi satu yang bawak masa tu dalam perjalanan balik dari pergi beraya
Kesian pakcik saya Ayahngoh dia lagi la terkejut dah la saya yang kena ditambah lagi yang bawak motor tu dah meninggal
Salah sapa biarla kami je yang tahu
Kesian dia tak makan langsung sebab tak de selera rasanya tidur pun rasanya tidur-tidur ayam je sebab nampak macam kejap-kejap terjaga
Ni jadi pengajaran pada keluarga kami dan orang kampung
Walaupun bengkak dikepala saya tak surut-surut dan lebam bawah mata tak hilang lagi
Saya rasa bengkak dikepala ni tak kan hilang sampai bila-bila
Sedih memang sedih bila benda ni jadi pada saya
Pening ada lagi
Pastu bila kena cahaya matahari mata jadi pedih
Doakan agar bengkak dan lebam ni hilang dan kembali seperti dahulu kala
Ha sebelum terlupa doakan saya agar dapat jawap paper final exam dengan betul dan tak lupa dan agar dapat naikkan pointer saya untuk sem ni
Amin
Oklah sampai sini sahaja cerita saya untuk kali ni

al-fatihah untuk arwah yang bawa motor tu

Assalamualaikum

1 ulasan:

Unknown berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)