27 Jun 2015

Rindu Arwah Nenek yang tersayang


hye
saya sedih
tahun ni dah 8 tahun berpuasa dan beraya tanpa arwah nenek limah(moyang)
saya rindu arwah nenek limah
nenek,kakngah rindu sangat dekat nenek
rindu nak borak dengan nenek nak main dengan nenek
nenek kakngah rindu nenek
nenek la tempat kakngah bermanja
nenek sikit pun tak pernah pukul atau marah kakngah
kakngah rindu nenek
kenapa nenek pergi awal sangat
nenek tak pernah tolak permintaan kakngah kalau kakngah nak sesuatu
ingat lagi
masa tu kakngah nak teringin nak makan burger dekat depan kawasan sekolah tu
walaupun nenek tak larat nenek sanggup bawak kakngah pergi beli pasar malam hari rabu beli burger sebab kakngah
tapi sayang masa sampai tu kedai yang jual burger dah abis dah balik
masa tu kakngah menangis dan merajuk sebab tak dapat nak makan burger
tapi nenek pujuk kakngah
nenek kata takpe la
nanti minggu depan kita pergi lagi
masa tu kakngah menangis jugak
tapi nenek pujuk lagi nenek belanja kakngah aiskrim conetto
walaupun masa tu aiskrim tu aiskrim yang paling mahal sekali
lepas dapat aiskrim kakngah terus berhenti menangis
pastu kita bila rumah lalu ikut sekolah
pastu nenek suruh kakngah makan aiskrim cepat sebelum balik rumah 
nenek kata nanti abejat nampak
dia merajuk sebab dia tak dapat
kakngah pun makan la cepat-cepat
tapi masa tu abejat jerit panggil nenek
sambil lari ke sekolah
abejat nampak kakngah makan aiskrim
dia nak jugak
nenek pun bagi duit dekat abejat suruh pergi beli aiskrim yang sama macam kakngah jugak
lepas dah makan aiskrim kita jalan balik rumah
pastu kita main lepas tu dah nak malam kita masuk mandi
rindu nak borak dan semua nya nak buat dengan nenek
kakngah rindu sangat-sangat dekat nenek
nenek kakngah rindu nenek
nenek tunggu kakngah dekat syurga tau
lepas nenek meninggal kakngah dah hilang tempat untuk bermanja dan tempat untuk kakngah mengadu dan semua yang lain
kakngah rindu saat bersama dengan nenek
nenek hari ni dah hari ke 10 kakngah puasa nenek
rindu nak berpuasa ngan raya dengan nenek
nenek,kakngah rindu nenek
rindu sangat-sangat dekat nenek
kakngah cuma dapat sedekahkan doa dekat nenek

Ya Allah
Engkau tempatkanlah Arwah nenek limah dikalangan orang yang beriman dan bertakwa.
Ya Allah,sesungguhnya saya amat merindui arwah nenek
nenek baik sangat tak pernah marah saya selalu tunaikan apa jer yang saya nak.
Amin

Kakngah rindu nenek
nenek
kakngah rindu nenek
rindu sangat-sangat dekat nenek
kehilangan nenek sangat kakngah rasa kerana nenek la tempat kakngah bermanja semua
nenek
kakngah rindu nenek
nenek baik sangat dekat kakngah
nenek kakngah minta maaf kalau kakngah selalu kacau nenek selalu buat usik dan kalau kakngah ada salah silap
nenek tunggu kakngah di syurga tau
nenek

kakngah sayang sangat-sangat dekat nenek
kakngah rindu sangat-sangat dekat nenek

Assalamualaikum nenek

Tiada ulasan :

Copyright © Segala yang terkandung didalam ini milik AizaitulNadia 2011-2015. Segala copy dilarang sama sekali.Tindakan akan diambil dengan segera.