02 September 2012

rumah sewaku yang baru




 

 02/09/2012
ok sekarang nadia nak cerita pasal nadia dan kawan nadia dah pindah rumah baru dekat kubang arang perlis
rumah tu ok jer la lagipun dekat dengan kolej
harga umah sewa tu kitaorang kena bayar rm50 seorang
masa hari ahad tu kak fifi dan betty tak balik lagi diorang naik bas malam tu isnin baru sampai
nasib baik bukan bulan puasa
sebab nadia kena mod lantai bawah
mog tikar getah bawah sebab kotor
mod punya mod bila kering dia still kotor lagi walaupun mod pakai air sabun sama jer
tiga kali kot nadia mod tikar getah tu kurang la sikit
dah malas nak mod dah sebab nampak macam dah ok tak kotor dah
dengan cuaca yang sangat panas di perlis ni
nadia pun pakai la tudung dengan kardigan lengan panjang
nak pergi kedai beli air dan roti kot-kot nanti lapar
nadia beli air nescafe ais kat kedai makan dan kedai runcit nadia beli air kosong,3 roti coklat ,syampu rambut dan ubat gigi
lepas bayar tu nadia terus balik rumah
ye la nak buat apa lagi kan
sampai jer rumah terus on kipas
lepas tu minum air nescafe
uh terasa nikmatnya minum air nescafe sejuk time panas-panas ni

malam tu nadia tak makan sebab tak der selera nak makan
nadia just makan roti jer untuk alas perut
ok sekarang nak cakap pasal malam pulak
malam tu nadia tak leh tido la sebab nadia kalau rumah yang baru nadia duduk mesti susah nak tido bak kata orang rumah baru la katakan
nadia pun ambik la novel tajuk apa tah tak ingat untuk dibaca
nadia baca novel sampai la pukul 2 ke 3 nadia tak sedar dah tertidur
bangun-bangun jer pukul 3.30 novel dah tertutup dengan tak bertandanya lepas tu nadia pun ambik la novel cari tempat yang dah baca tu untuk tanda
lepas tanda nadia terus tidur
alang-alang mata masih ngantuk baik tidur kalau tak ngantuk pun nadia akan paksa tidur mana tak nya esok kan ada kelas pukul 9 pagi lak tu
lepas tutup lampu just bukak satu lampu jer
nadia pun terus la tidur
 

sampai disitu sajalah cerita saya berkenaan rumah sewaku yang baru

jumpa di entri seterusnya ok

Assalamualaikum

Tiada ulasan :

Copyright © Segala yang terkandung didalam ini milik AizaitulNadia 2011-2015. Segala copy dilarang sama sekali.Tindakan akan diambil dengan segera.