21 April 2012

pemandu yang tidak berhemah

 
 
hye korang,hope korang semua sihat la
bagi yang kurang sihat jaga diri ok dan jangan lupa makan ubat
ok sekarang berbalik pada tajuk yang kat atas tu
hari ni nadia nak cerita pasal pemandu yang tidak berhemah
di jalan raya banyak haiwan yang mati kerana kena langgar
masa nadia nak pergi beli makanan hari tu ada kucing yang mati kena langar lepas tu ada ayam mati la kebanyakkan kucing dengan ayam
lepas tu masa nadia nak pergi kelas ada seekor kucing ni mati darah penuh kat situ kesian pulak bila nadia tengok 
diorang ni x der perasaan ke
sesuka hati jer langgar kucing
yang peliknya semua kucing tu mati tepi jalan raya
nampak sangat pemandu yang tak berhemah tu yang lalu kat tepi jalan raya . Baru-baru ni nadia ada nampak masa nak pergi kelas ada seekor kucing mati lagi kat tepi jalan jugak
dekat bahagian kepala penuh darah
darah duk keluar melalui mulut hidung
kesiannya kucing tu
nak tolong pon nadia tak der cangkul ke apa
masa tu dah lambat nak pergi kelas
nadia cuma mampu tengok jer la
semoga ada la orang yang berhati mulia yang tinggal dekat kawasan tu tanam kucing yang bernasib malang
cuba korang fikir macam mana la nasib anak-anak kucing tu yang tidak bernasib baik kesian kan
 
nasihat kepada pemandu
bawalah kenderaan berhati-hati
pandulah secara berhemah
itu baru haiwan
belum langgar manusia lagi
setiap hari nadia selalu dengar bunyi siren ambulan duk lalu kat jalan raya
banyak betul kemalangan sekarang ni
macam nyawa tu sekejap jer
 
nadia doakan semoga kita semua dilindungi la dari segala kemalangan yang tak dapat dielakkan
 
ok lah sampai sini jer entri kali ni
kita jumpa di entri seterusnya ok
 
                                                

Tiada ulasan :

Copyright © Segala yang terkandung didalam ini milik AizaitulNadia 2011-2015. Segala copy dilarang sama sekali.Tindakan akan diambil dengan segera.