22 April 2012

Jalan-jalan pada tengahari yang panas dengan muka baru bangun tidur




ok sekarang nadia nak cerita ni
korang nak dengar ke tak
ok cerita dia macam ni
tadi masa nadia tengah tidur
tiba-tiba
pintu bilik nadia ada orang ketuk
so nadia terjaga la kan
bangun-bangun bukak pintu tengok member umah
dia ajak pergi kedai paktam
nadia pun ok jer la kan
dengan muka baru bangun tidurnye
g sinki basuh muka
lepas dah basuh muka masuk bilik untuk pakai tudung
 lepas siap baru g kedai
walaupun baru bangun tak der la sampai nampak sangat muka baru bangun
panas nye hanya kitaorang jer yang tahu
nadia g la kedai dengan budak umah
kitaorang dua orang jer yang pergi

sampai jer kedai paktam terus beli
beli air kotak
mamee
roti dan lain-lain
masa balik kitaorang lalu jalan kampung ikut jalan yang ada sungai tu
sampai tengah jalan member umah ajak duk situ sekejap
rehat kat situ sambil makan mamee
hahahaha

duduk punya duduk
lepas tu
kitaorang bangunla sebab nak balik dah
perjalanan masih jauh
wah-wah
macam la jauh sangat padahal dekat jer pon
dekat tu x der la dekat jugak boleh dikatakan jauh jugak tapi tak der sampai ambil masa sampai 5 jam macam tu
sekejap jer
lepas dah sampai umah
dengan panasnya
dengan penatnya hanya tuhan jer yang tahu
lepas masuk umah apa lagi makan la apa yang dibeli tu
bila lagi nak makan kan


sampai sini jer cerita kali ni
nanti kita sembang lagi ok bye



Tiada ulasan :

Copyright © Segala yang terkandung didalam ini milik AizaitulNadia 2011-2015. Segala copy dilarang sama sekali.Tindakan akan diambil dengan segera.