About

Salam,selamat datang ke blog nadia

26 Julai 2018

Si pengatur


Hye semua

sejak semenjak ni

banyak perkara yang buat saya stress

bila semua pakat nak atur kan hidup saya

dengan telefon dan whatsapp tak berhenti-henti

hanya sebabnya wasap nak aturkan hidup saya

hanya kerana saya masih belum bekerja

semua pakat nak aturkan

itu ini

terlalu penat nak melayan

takut nanti ada yang termaki

bila ditanya kita dah jawap

boleh pulak tanya lagi dan lagi

tolong berhenti bagi alasan atau guna ayat macam ni dulu orang tu yang tolong kau,

dulu orang tu yang itu ini

cuma satu soalan dari saya

ada saya minta semua tu

sepatutnya

kamu bertanya kepada Allah swt

kalau saya lahir-lahir boleh pilih apa yang saya nak buat

tak ada la kamu atau keluar alasan macam tu

tolong berhenti guna ayat tu atau perkataan tu

seolah-olah yang saya ni melakukan kesalahan besar

tolong berhenti sibuk nak atur saya

dan tak perlu nak gunakan orang lain untuk suruh saya buat seperti yang kamu mahu

Sesungguhnya saya dah malas nak ikut semua yang diatur

mula dari sekarang

saya nak buat apa yang saya nak sahaja

tolong jangan tambah tekanan saya

saya mohon tolong berhenti



Tiada ulasan: