About

Salam,selamat datang ke blog nadia

26 Julai 2018

Pengalaman pahit



Hye semua

malam ni tak tahu kenapa macam nak cerita pengalaman ngeri waktu zaman belajar 

diploma dulu

dan disebabkan itu saya mudah terkejut dan takut

okay cerita dia begini

Pada satu hari isnin saya keluar rumah nak ke kelas pukul 8

jadi kena keluar rumah dalam pukul 7.15 pagi

sebab jauh jugak jalan kaki

ye saya jalan sorang sebab yang lain semua kos farmasi

dan hanya saya sorang hr

dan pada waktu tu masa kelas tak sama

jadi saya jalan sorang

sampai la dekat perhentian bas tepi jalan ada rumah kampung

dan sebelah jalan sana ada lelaki berhenti kereta ditepi jalan tunggu dalam kereta sambil

mata memerhati saya

dalam masa yang sama dengar makcik yang duk dekat rumah kampung tu mcm ckp dik lari

dik atau apa tak ingat

mula-mula fikir mungkin dia tunggu kawan kot tapi dekat situ yang ada hanya kilang lama 

ke apa ntah

tapi mata dia terus ikut saya

sampaikan dekat kawasan kolej saya perhatikan dia masih ada

jadi saya terus masuk kolej cerita dekat budak kelas

masuk kelas plk budak kelas cerita dekat lecture Cik Yana(skrg dah jd Puan Yana)

balik tu cerita dekat budak rumah

semua terkejut

tapi saya cakap takut dia tunggu kawan dia

tak apa kita tengok esok

kebetulan esok kelas pagi kul 8 sama masa dengan budak rumah

tapi saya jalan depan diorang jalan belakang sebab nak tengok

sampai dekat kawasan kolej kitaorang berhenti tengok dia ada lagi


benda tu berlaku selama seminggu

pada waktu yang sama dalam kul 7 lebih tu dia dah ada dekat situ dekat pukul 8 dia akan 

beredar

masa hari first tu call abah bagitahu

abah suruh call polis bagitahu

tapi saya tak buat sebab fikir mungkin dia tunggu kawan

abah cakap tak apa cakap macam diperhatikan je tu cakap dekat abah esok kalau ada lagi 

nanti call

hari ketiga iaitu rabu kelas saya tengahari jadi pergi lambat

budak rumah yang kelas pagi

balik petang tu diorang bagitahu laki tu ada lagi dekat situ

tapi waktu diorang sampai lelaki tu baru sampai macam mata melilau duk cari orang

hari keempat khamis tu

kebetulan kelas pagi

ditempat yang sama waktu yang sama dia ada lagi

dan waktu tu saya sorang sebab budak rumah kelas tengahari

memang masa tu jalan buat-buat tak nampak dan bersedia nak lari masuk rumah kampung

tu sebab rumah kampung tu orang baik selalu tegur masa nak g kelas

sampai dekat kolej masa tu nak dekat kul 8 nampak kereta tu beredar

balik tu cerita dekat budak rumah balik pasal tu

hari jumaat tu kelas pagi tapi cancel jadi ada kelas tengahari je

tapi masa tu saja nak pergi awal sekali ngan budak kelas tapi keluar rumah lambat sikit

 sebab kelas diorang pukul 9 jadi keluar rumah 7.30 sampai dekat tempat tu dah nak kul 8 

nampak lelaki tu dah masuk kereta terus gerak

nasib kelas cancel pagi tu

dan hari jumaat tu kelas saya sampai petang,balik rumah dah mandi semua keluar bilik

budak rumah bagitahu tadi waktu diorang balik sampai rumah kul 1 diorang bagitahu ada 

sekumpulan motor cari saya

tanya diaorang dia cakap apa,budak rumah cakap cari nama nadia

terkejut lepas dengar tu

tempat: berhampiran perhentian bas jalan seberang sana

hari pertama (isnin): dia tunggu dalam kereta warna putih,cermin tinted gelap tapi dia 

buka separuh nampak muka dia sikit dia pakai cap warna putih pakai cermin mata hitam

hari kedua (selasa): dia tunggu dalam kereta yang sama tapi masa ni dia turunkan abis 

cermin kereta dia pakai cap warna putih pakai cermin hitam tak nampak jelas muka dia 

sebab jauh

 sebelah sana

hari ketiga (rabu) : budak rumah bagitahu dia tunggu dalam kereta sambil mata pandang 

dekat diorang pastu mata melilau sana sini

hari keempat (khamis): dia dah siap tunggu dekat luar kereta dia memandang kearah 

saya,masih pakai cap putih dan cermin mata hitam

masa ni dah fikir kalau jadi apa-apa nak lari p rumah makcik dekat bustop tu

hari kelima (jumaat) : sempat nampak dia beredar je

dan isnin hingga khamis dia akan tunggu tempat yang sama waktu yang sama dan akan 

beredar nak dekat kul 8

dan masa tu lecture Cik Yana dan budak kelas bagitahu suruh hati-hati

sejak kes tu saya mudah terkejut kalau orang datang dari belakang atau sergah saya

dan saya tak juga telefon polis

sebab takut polis kata saya buat aduan palsu nanti saya kena saman pulak

jadi saya tidak la telefon

dan sejak tu saya x dapat keluar bercuti atau kemana sahaja tanpa pengetahuan abah atau 

abah  atau family kenal

even masa zaman degree pun budak kelas kawin kitaorang ingat nak pergi ramai-ramai tapi 

saya tak dapat ikut sebab abah tak bagi drive bila ada member lelaki nak tolong drivekan 

abah suh datang rumah ambik kereta tinggalkan kereta dia dkt rumah pakai kereta 

kitaorang

dan sebab tu la tak dapat kerja jauh-jauh

yang dia bagi selangor,kl, alor star rumah mak dia(nenek saya) dan kelantan(rumah nenek)

nak travel memang tak dapat la

bayangkan boleh ingat sampai ke harini

padahal benda tu berlaku zaman diploma masa tu baru umur 18 ke 19 tahun



Tiada ulasan: