22 September 2016

daftar pilihan raya



hye all
Apa khabar sihat(macam la ada orang baca perasan betul)
harap semua sihat2 la ye

ok sebenarnya saya nak cerita tentang daftar pilihan raya
sebelum tu
ADAKAH ANDA SUDAH MENDAFTAR UNTUK PILIHAN RAYA
Jika belum segerakan lah daftar
jalankan tanggungjawab anda sebagai orang malaysia

jangan nanti korang sibuk duk bising-bising pasal itu ini
sapa suruh tak daftar pilihan raya
turun la padang sama

cara nak daftar senang je

korang pergi pejabat pos
ambil no giliran
tunggu no korang dipanggil
nanti dekat kaunter cakap nak daftar untuk pilihan raya
bagi IC
nanti diorang akan isikan borang
dan korang kena check betul tak maklumat yang ditulis
kalau betul korang kena tandatangan borang tu
jangan lupa dapatkan salinan pendaftaran sebagai bukti dah daftar
dah selesai daftar

senang je kan

mula-mula saya pun ingat susah
tanya kakak angkat dan pakcik google
rupanya senang je

so sekarang sapa yang belum daftar segera la daftar
sekarang dah senang nak daftar

lagipun daftar bukan kena bayar pun

jalankan tanggungjawab anda dengan segera

oklah sampai sini je saya bercerita

jumpa lagi di entri lain

bye
Assalamualaikum



Tiada ulasan :

Copyright © Segala yang terkandung didalam ini milik AizaitulNadia 2011-2015. Segala copy dilarang sama sekali.Tindakan akan diambil dengan segera.