12 April 2016

perkara kena buat

Hye all
Apa khabar
Sihat
Mesti semua pelik
Apa Yang kena buat
Topik kat atas tu kan
Itu perkara yang nadia sedang buat
Nadia sedang kumpul dan cari duit lebih untuk pergi seoul
Teringin sangat nk pergi sana
Tgk salji dan lain-lain
Senang tak cari duit lebih
Dalam dunia ni semua benda susah
Tapi kalau usaha lebih dan jenis tak mudah putus asa
Nadia rasa mungkin akan dapat
Memang lama ambil masa
Macam pepatah mengatakan
Sikit-sikit lama-lama jadi bukit
Eh betul ke macam salah ayat je
Maksudnya kalau kita usaha dengan bersungguh-sungguh insya allah dapatla duit lebih tu
Tapi kena konsisten la
Jangan nanti bila dah dapat duit sikit je terus putus asa
Memang la lambat sikit dapat duit
Bila dah dapat duit simpan dulu duit tu
Bila dah cukup banyak
Baru la boleh guna tapi jangan la abiskan duit semua
Pandai-pandailah bahagikan
Contoh
Duit belanja harian,duit simpanan,duit untuk beli barang apa yang kita nak
Kena pandai la bahagikan duit
Macam Nadia kan pelajar sepenuh masa
Jadi masa nak buat part time kerja Susah sikit
Yalah tak cukup masa
Jadi Nadia cari cara lain
Untuk dapatkan duit lebih
 Sebab nadia kan guna laptop
Jadi nadia cari kerja yang boleh guna laptop
Dari guna 
Laptop tak dapat apa-apa keuntungan
Jadi nadia gunakan kelebihan tu
Walaupun dapat sikit je duit tapi kena la usaha lebih
Macam nadia,Nadia cari duit lebih sebab Nadia teringin nak pergi Seoul
Travel ke Seoul merasai cuaca kat sana,nak tengok salji Dan lain-lain
Nadia tetapkan dalam diri
Nadia kena cari duit lebih untuk pergi Seoul
Kena LA usaha Dan konsisten
Sebab kalau mula-mula je dah putus asa
Memang tak dapat la
Nadia cari duit lebih untuk pergi seoul
Kalau dah cukup untuk pergi Seoul
Dan ada lebih Nadia boleh simpan untuk benda lain pulak
Doakan Nadia dapat cari duit lebih Dan dapat pergi Seoul
Amin
Nota-usaha lebih baru LA  dapat apa yang kita nak Dan jangan terburu-buru beli itu ini hanya  sebab orang lain beli, kita pun nak beli. Simpan dulu nanti dah banyak baru boleh beli apa yang kita nak sebelum ni tu
Sekian terima kasih.

Tiada ulasan :

Copyright © Segala yang terkandung didalam ini milik AizaitulNadia 2011-2015. Segala copy dilarang sama sekali.Tindakan akan diambil dengan segera.